Nämä sopimusehdot koskevat Tommi’s Kitchenin verkkokauppaa. Verkkokauppaa ylläpitää Tommi’s Kitchen Oy (jatkossa Tommi’s Kitchen)

1. ASIAKKAAN JA KAUPAN VÄLISESTÄ SOPIMUKSESTA

1.1 Nämä sopimusehdot muodostavat sopimuksen sinun ja Tommi’s Kitchenin välille. Tommi’s Kitchenin yhteys- ja yritystiedot on ilmoitettu verkkokaupassa. Mikäli ostat verkkokaupasta kuluttajana, sovelletaan kauppaan myös kuluttajansuojalakia. Velvollisuutenasi on tutustua näihin ehtoihin sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.

1.2 Tommi’s Kitchenillä on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Löydät kulloinkin voimassa olevat sopimusehdot Verkkokaupasta. Koska saatamme muuttaa ehtoja, on tärkeää, että luet sopimusehdot huolellisesti ennen jokaisen tilauksen loppuun saattamista.

2. TILAAMINEN VERKKOKAUPASTA

2.1 Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää, että noudatat näitä ehtoja, täytät ehtojen mukaiset vaatimukset ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja totuudenmukaisesti.

2.2 Voit tilata Verkkokaupasta joko rekisteröityneenä käyttäjänä tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin suositeltavaa, sillä se mahdollistaa muun muassa osoitetietojen ja ostoslistojen tallentamisen, tilauksen muokkaamisen ja sen etenemisen seuraamisen sekä laskutuksen.

2.3 Tommi’s Kitchenillä on oikeus evätä rekisteröityminen, kieltäytyä toimittamasta ja tarvittaessa sulkea asiakkaan käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

2.4 Tekemäsi tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti ilmoittamaasi osoitteeseen.

2.5 Vastaat kaikesta käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa näitä ehtoja. Salasanasi salassapito on omalla vastuullasi.

2.6 Käytäthän mahdollisen alennuskoodin tilaushetkellä. Koodia ei voi liittää tilaukseen jälkikäteen eikä useampaa koodia voi käyttää kerralla.

2.7 Voit tiedustella tilausta koskevista erityistoiveista ja -järjestelyistä (esim. tuotteiden pakkaaminen, keräily tai toimitusajankohta) ottamalla yhteyttä Tommi’s Kitchenin asiakaspalveluun.

2.8 Mikäli tilauksessa on yksittäistä tai useita tuotteita poikkeuksellisen suuri määrä, suosittelemme, että olet yhteydessä Tommi’s Kitchenin asiakaspalveluun tuotteiden saatavuuden varmistamiseksi.

3. TILAUKSEN MUOKKAAMINEN

3.1 Valmistuksessa olevan tai jo valmistetun tilauksen muokkausmahdollisuuksista voit tiedustella ottamalla yhteyttä Tommi’s Kitchenin asiakaspalveluun. Valmistuksessa olevan tai jo valmistetun tilauksen muokkaamisesta veloitetaan lisämaksu, joka sovitaan erikseen asiakkaan kanssa.

4. TILAUKSEN PERUMINEN

4.1 Voit perua tilauksesi veloituksetta siihen asti, kun tilauksen valmistusta ei ole vielä aloitettu. Kysy tilauksesi tilanne ja mahdollisuutta sen peruuttamiseen soittamalla Tommi’s Kitchenin asiakaspalveluun asiakaspalvelun aukioloaikoina. Mikäli perut tilauksesi valmistuksen aloittamisen jälkeen, Tommi’s Kitchen veloittaa lisämaksun (alkaen 20 €) tehdystä työstä ja raaka-aineista. Kuluttajasuojalain mukaisesta peruuttamisoikeudesta on kerrottu lisää alla kohdassa [11].

5. HINNAT

5.1 Kaikki Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.

5.2 Päivitämme Verkkokaupan hintoja aina kun muutoksia tuotehinnastossa tapahtuu. On siis mahdollista, että tuotteen hinta on ehtinyt muuttua tilaus- ja toimituspäivän välillä. Tilaukseesi sovelletaan tilauspäivän hintaa.

6. TOIMITUSKULUT

6.1 Verkkokaupassa on käytössä kiinteä toimitushinnoittelu, mikä tarkoittaa, että toimitushinnat pysyvät kiinteinä toimitusalueen mukaan. Tarkka toimitushinta ilmoitetaan tilauksen yhteydessä ennen tilauksen lähettämistä. Toimitushintaan voivat vaikuttaa muun muassa tilauksen tekemisen ajankohta, toimituspäivä ja -aika, maksutapa, tilauksen koko tai erikseen määritellyt alekoodit ja kampanjat.

7. MAHDOLLISET TUOTEPUUTTEET JA KORVAAMINEN

7.1 Toisinaan on mahdollista, että tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu. Tommi’s Kitchen korvaa tilaamasi tuotteen vastaavalla tuotteilla alla olevia periaatteita noudattaen.

7.2 Pyrimme valitsemaan korvaavaan tuotteen siten, että se vastaa alkuperäistä tuotetta mahdollisimman hyvin määrältään, laadultaan ja hinnaltaan. Mikäli olet sallinut tuotteen korvaamisen tilauksen yhteydessä, pyrimme aina korvaamaan loppuneen tuotteen vastaavalla tuotteella.

Keräilyssä noudatamme ensisijaisesti seuraavia korvaamisperiaatteita:

1) Laktoositon korvataan laktoosittomalla.

2) Vähälaktoosinen korvataan vähälaktoosisella tai laktoosittomalla.

3) Gluteeniton korvataan gluteenittomalla.

4) Luomu korvataan luomulla.

5) Sokeriton korvataan sokerittomalla.

6) Kotimainen korvataan kotimaisella.

7) Tuote korvataan saman makuisella tuotteella.

8. TOIMITUS JA NOUTO

8.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan toimitustavaksi joko kotiinkuljetus tai noutopalvelu. Tilausta tehdessäsi Verkkokauppamme kertoo, onko kotiinkuljetus toivomaasi osoitteeseen mahdollinen. Kun viet tilauksen loppuun, hyväksyt valitun toimitusajan ja sitoudut joko hakemaan tuotteet noutopisteestä tai vastaanottamaan tilauksen antamassasi osoitteessa valitsemanasi toimitusajankohtana.

8.2 Mikäli toimituksen loppuunsaattaminen ei onnistu sinusta johtuvasta syystä (esimerkiksi tilanteessa, jossa kukaan ei ole vastaanottamassa tilausta sovittuna toimitusajankohtana) ja toimitus joudutaan uusimaan, veloitamme lisämaksun (alkaen 9,90 €) tehdystä työstä. Näissä tapauksissa emme takaa, että tilaus voidaan toimittaa uudelleen saman päivänä. Mikäli asiakaspalvelumme ei tavoita sinua, asian käsittely lopetetaan kolmen yhteydenottoyrityksen jälkeen.

8.3 Jos et ole vastaanottamassa toimitusta sovittuna ajankohtana eikä asiakaspalvelumme tavoita sinua kolmesta yhteydenottoyrityksestä huolimatta, toimitetaan tilaus takaisin Tommis´s Kitchenin toimipaikkaan eikä sitä enää yritetä toimittaa asiakkaalle. Tällöin sinulta veloitetaan tehdystä työstä lisäveloitus (alkaen 9,90 €). Mikäli haluat edelleen vastaanottaa tuotteet, kehotamme sinua tekemään kokonaan uuden tilauksen Verkkokaupassa tai soittamalla asiakaspalveluumme.

8.4 Mikäli haluat, että tuotteet jätetään ovellesi, pyydämme sinua kirjoittamaan tästä erillisen maininnan tilausta tehdessäsi Toimituksen lisätiedot -kohtaan. Tällöin vastuumme tavaroista ja niiden kylmäketjusta päättyy, kun kuljettajamme on jättänyt tavarat oven taakse. Näissä tapauksissa edellytämme, että tilaus on maksettu etukäteen.

8.5 Jos toimitus jostain syystä myöhästyy, asiakaspalvelumme ottaa yhteyttä sinuun.

8.6 Kun tilaus on valmis noudettavaksi, lähetämme sinulle ilmoitusviestin sähköpostiisi ja matkapuhelinnumeroosi. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli et pääse hakemaan tilaustaan sovitussa aikaikkunassa, jotta voimme pyrkiä kartoittamaan mahdollisuutta noutoajan siirtoon. Mikäli et jostain syystä hae tilaustaan toimituspäivän aikana, veloitamme tehdystä työstä (alkaen 9,90 €).

9. MAKSAMINEN

9.1 Tilausvaiheessa sinua pyydetään valitsemaan maksutapa verkkokaupan tarjoamista vaihtoehdoista. Maksutapoihin voi liittyä lisämaksuja, jotka näkyvät Verkkokaupassa maksutapaa valitessa. Mahdolliset lisämaksut näkyvät toimitusvahvistuksessa sekä kuitissa omana rivinä.

9.2 Voit maksaa tilauksen kaikkien yleisimpien pankkien verkkopankissa tai pankki- tai luottokortilla (myös Visa Electron käy) sekä useilla erilaisilla muilla maksutavoilla. Maksupalveluna käytämme Checkout.fi maksupalvelua.

9.3. Mikäli maksat tilauksen toimituksen yhteydessä, maksuvälineinä toimivat pankkikortit, käteinen, lounassetelit sekä Edenredin lounaskortit.

9.4 Mikäli edustat yritystä, voit hakea asiakaspalvelun kautta laskutusasiakkuutta yrityksellesi. Laskutamme laskutusasiakkaiden tilaukset jälkikäteen laskulla ja laskun lähettämisestä voidaan periä erillinen laskutuslisä.

10. PALAUTUS JA PERUUTTAMINEN

10.1 Palautus- tai peruuttamisoikeutta ei ole elintarvikkeiden tai muiden nopeasti pilaantuvien tai vanhentuvien tuotteiden osalta eikä myöskään sellaisten tuotteiden osalta, jotka luonteensa vuoksi toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden tavaroiden kanssa. Näin ollen, et voi esimerkiksi palauttaa ostamaasi ruokaa peruuttamisoikeuteen vedoten.

Yritysasiakkaat

10.2 Yritysasiakkailla ei ole palautus- tai peruuttamisoikeutta.

10.3 Meillä on lain mukainen vastuu tuotteessa mahdollisesti ilmenevistä virheistä. Pyydämme sinua tarkistamaan viivytyksettä toimitettujen tuotteiden kunnon ja olemaan yhteydessä asiakaspalveluun

10.4 Virhetapauksessa pyrimme korjaamaan virheen, toimittaa tilalle virheettömän tuotteen tai hyvittää tuotteen rahana. 13.

11. REKLAMAATIOT

11.1 Pyydämme sinua tekemään mahdolliset tilauksiin liittyvät reklamaatiot asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostilla.

12. TIETOSUOJA

12.1 Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojalain mukaisesti.

12.2 Voimme käyttää alihankkijoita ostosten kuljettamiseen. Kuljettajamme saavat sinua koskevia tietoja käyttöönsä, jotta voivat toimittaa sinulle tilaamasi tuotteet. Lisäksi, mikäli maksat ostoksesi verkossa, maksutietosi välitetään edelleen palveluntarjoajallamme maksujen toteuttamista varten.

13. ERIMIELISYYSTILANTEET

13.1 Mahdollisiin asiakkaan ja Tommi’s Kitchenin välisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

13.2 Mikäli olet kuluttaja, voit saattaa riita-asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi:

Kuluttajariitalautakunta

www.kuluttajariita.fi 

www.kuluttajaneuvonta.fi

PL 306, 00531 Helsinki

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

15.3 Lisäksi kuluttajalla on oikeus nostaa kanne sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

© 2020 Tommi's Kitchen Shop
webDesign: Mekanismi »